انتخاب و کاربرد فن های گریز از مرکز جلو و عقب
نوشته شده توسط : علی حیدری

انتخاب و کاربرد فن های گریز از مرکز جلو و عقب

فن های سانتریفیوژ را می توان به فن های گریز از مرکز جلو و فن های سانتریفیوژ عقب تقسیم کرد. پیکربندی‌های مختلف عملکردها و کاربردهای متفاوتی را تعیین می‌کنند.

 

ترکیب و کاربرد فن سانتریفیوژ عقب:

 

فن از یک موتور ناهمزمان روتور خارجی، پروانه پلاستیکی / آلومینیومی و غیره تشکیل شده است. افزایش دمای پایین موتور دارای مزایای منحصر به فرد تهویه و خود خنک کننده است. بدین ترتیب طول عمر فن افزایش می یابد. فن یک پروانه منحنی عقب است که دارای ویژگی های ساختار فشرده، حجم هوای زیاد، فشار استاتیکی بالا، لرزش کم، صدای کم و نصب آسان است.

 

این عمدتاً برای میز کار تصفیه، واحد تصفیه، حذف گرد و غبار مجرای تهویه، سیستم تهویه مطبوع تصفیه، حفاظت از محیط زیست و کنترل آلودگی و سایر تجهیزات تبرید مورد استفاده قرار می گیرد.

 

ترکیب و کاربرد فن سانتریفیوژ فوروارد:

 

این سری از فن ها از یک موتور روتور خارجی، یک پروانه منحنی رو به جلو پلاستیکی یا فلزی، یک پیچ پلاستیکی یا فلزی تشکیل شده است و دارای ویژگی های ساختار فشرده، اندازه کوچک، وزن سبک، نصب و استفاده آسان است.

 

این به طور گسترده ای در دستگاه های کنترل اتوماتیک، تهویه اجباری تجهیزات الکترونیکی، حذف گرد و غبار مجرای داخلی، اگزوز، حذف گرما، حفاظت از محیط زیست، تصفیه هوا و کنترل آلودگی استفاده می شود.

 

فن های سانتریفیوژ جلو و عقب عمدتاً به پره های فن مونتاژ شده اشاره دارند. نوع رو به جلو را عموماً دمنده و نوع عقب را عموماً فن القایی می نامند. تفاوت طول ریل پروانه و لبه پروانه است.

 

جهت جلو به موازات لبه پروانه است و زاویه خروج پروانه بیشتر از 90 درجه است. پروانه رو به جلو پروانه جلو نیز نامیده می شود. پروانه رو به جلو عمدتاً پرفشار است. جهت عقب موازی با پروانه نیست و طول آن چند سانتی متر یا میلی متر از لبه پروانه فاصله دارد. زاویه خروج پروانه کمتر از 90 درجه است. پروانه عقب را پروانه عقب نیز می گویند. پروانه عقب عمدتاً فشار متوسط ​​است.

 

سه تفاوت اصلی وجود دارد:

 


① قدرت

 

برای غلبه بر فشار استاتیک سیستم، فن سانتریفیوژ رو به جلو کوچکتر از فن گریز از مرکز عقب است. از آنجایی که کانال در فن پره عقب به تدریج بزرگ می شود، تلفات هیدرولیکی آن کمتر از نوع فوروارد است. بنابراین، راندمان فن سانتریفیوژ جلویی کمتر از فن سانتریفیوژ عقب است.

 

② مصرف

 

مصرف از آنجایی که راندمان فن سانتریفیوژ جلویی کمتر از فن سانتریفیوژ عقب است، مصرف برق آن بیشتر از فن سانتریفیوژ عقب است.

 

③ سر و صدا

 

صدای کارکرد فن گریز از مرکز جلو بیشتر از فن سانتریفیوژ عقب است.

 


برای خرید این محصول می توانید با شماره های زیر تماس یگیرید:

86031739-86047201-09128446731

 





:: برچسب‌ها: پروانه ایرفویل , سانتریفیوژ ,
:: بازدید از این مطلب : 190
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 شهريور 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: